Monday, May 30, 2011

Yay! PC aku dah hidup!!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua blogger! Hari ni aku nak buat entri sket. Pada post yang lepas aku dah cakap yang PC aku telah selamat akibat disambar petir. So setelah seminggu jadi bangkai, aku pon menjalankan misi mencari Motherboard. Aku nak cari motherboard yang sama dengan yang asal, tapi da tak ada stok sebab dah obsolete/luput. Dari Cheras>Pandan Indah>Pandan Mewah>Imbi Plaza>Low Yat Plaza>Melang>Seremban>Mantin>Seremban 2>Senawang, akhirnya aku buat keputusan upgrade jer terus. Nak cari yang sama memang sampai sudah tak jumpa punya. Jadi aku spen hampir RM 900 untuk membeli pekakas PC yang baru dan inilah hasilnya :

Motherboard ASUS P5P43TD/USB3 - Ada USB 3.0 dan full DDR3 RAM Slot


Kingston HyperX DDR3 RAM 1600MHz Dual Channel - Lajuuu sangat-sangat!


Ni la motherboard + RAM + Processor masa assemble kt dalam Chasis


Ni bila dah assemble dan dah pasang Graphic Card


Dan BIOS setting untuk RAM Clock.. 1600MHz... LAjuuuuu!!


Ha.. kan dah siap.. so PC ni pon aku takdela nk OC sangat sebab aku nak tinggal kat rumah jer bg org kt rumah pakai, sebab aku pon nk kumpul duit beli iMac, tak pon setup lagi satu High End Rig!

Ok.. stakat ni aje dulu aku nak kongsi.. adios!!!


No comments:

Post a Comment

Created by the hand of